Έξι αυτοτελή σεμινάρια για γονείς, 3 ωρών το καθένα, που θα βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση όλων όσων συμβαίνουν στη ζωή και την καθημερινότητα των παιδιών μας, στις σχέσεις τους, στις αλληλεπιδράσεις που έχουν με άλλους, στην κοινωνικότητα και επίδοσή τους. Απώτερος σκοπός, να χειριζόμαστε πιο αποτελεσματικά τα προβλήματα που ανακύπτουν και να έχουμε παιδιά πιο ευτυχισμένα και ικανά σε όλους τους τομείς της ζωής τους!
1ο μάθημα 27/9/19:
«Είναι έτοιμο το παιδί μου για το δημοτικό; Τι – πόσα χρειάζεται να γνωρίζει για να τα καταφέρει;»
Είναι γεγονός ότι όσο περνούν τα χρόνια, όλο και αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας των μαθητών και η ποσότητα της ύλης που καλούνται να «καλύψουν» και να διδάξουν οι εκπαιδευτικοί.
Ένα παιδί που τελειώνει τη φοίτησή του στην προσχολική εκπαίδευση
*Τι χρειάζεται να γνωρίζει;
*Πρέπει να ξέρει να γράφει και να διαβάζει;
*Πρέπει να ξέρει να κάνει πράξεις;
*Υπάρχει ένα είδος γνώσης «μη μετρήσιμο» αλλά ορατό. Ποιο είναι αυτό; πώς επηρεάζει την πρόοδο και ομαλή ένταξη του παιδιού στο δημοτικό;
*Ποιοι είναι οι πιθανοί φόβοι ενός παιδιού που τελειώνει το νηπιαγωγείο;
*Πώς μπορούμε να το προετοιμάσουμε για αυτή την αλλαγή;
2ο μάθημα 18/10/19:
«Διάβασμα στο σπίτι: τι θα γίνει με αυτόν τον βραχνά;»
Το διάβασμα στο σπίτι είναι ακόμα ένα πολύπαθο κομμάτι της ελληνικής πραγματικότητας, που ταλαιπωρεί τόσο τα παιδιά όσο και τους γονείς τους.
*Ποιος είναι ο σκοπός της μελέτης στο σπίτι;
*Ποια στάση πρέπει να κρατάει ο γονέας απέναντι στο παιδί του;
*Με ποια εμπόδια έρχεται αντιμέτωπος κάθε μαθητής και πώς μπορούν αυτά να αντιμετωπιστούν;
*Πώς η μελέτη στο σπίτι μπορεί να γίνει ευκαιρία ώστε ο γονιός να στηρίξει το παιδί του και να του δείξει τον δρόμο ώστε να μάθει να λύνει τα προβλήματα που φέρνει η ζωή;
3ο μάθημα 15/11/19:
«Πώς να ενισχύσω την αυτοπεποίθηση του παιδιού μου;»
Τους περισσότερους γονείς τους απασχολεί το πώς θα μπορέσουν να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών τους. Κατά συνέπεια, μπαίνουν σε μια διαδικασία να φέρονται με συγκεκριμένο τρόπο και να «επιλέγουν» σε τι καταστάσεις θα αφήσουν το παιδί τους να εκτεθεί και σε ποιες όχι, πού θα επέμβουν για λογαριασμό του παιδιού τους και πού όχι.
Ταυτόχρονα, υπάρχουν και δίνονται πολλές συμβουλές για το τι πρέπει να κάνει ένας γονέας ή δάσκαλος με αποτέλεσμα την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης.
Όμως κάθε παιδί και κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και έχει διαφορετικές ανάγκες.
*Τι σημαίνει να έχει κάποιος αυτοπεποίθηση;
*Ποιες συμπεριφορές «δείχνουν» για κάποιον αν ή πόση αυτοπεποίθηση έχει;
*Βάσει αυτών, πώς μπορώ να ενισχύσω την αυτοπεποίθηση ενός ανθρώπου;
4ο μάθημα 6/12/19:
«Όρια και κανόνες: Τα θέτει ο γονιός και όχι το παιδί!»
Η υγιής ανάπτυξη των παιδιών (σωματικά και πνευματικά) προϋποθέτει ένα καλό πλαίσιο, μέσα στο οποίο ζουν. Κάθε πλαίσιο έχει κανόνες, συμπεριφορές που επιτρέπονται και άλλες που απαγορεύονται.
Κάθε γονιός μεγαλώνει το παιδί του με απώτερο σκοπό να γίνει ένας ενήλικας ικανός, που να μπορεί να ορίζει τη ζωή του.
*Πώς αποφασίζουμε τι κανόνες και τι όρια πρέπει να βάλουμε στα παιδιά μας, ώστε να διασφαλίσουμε όλα αυτά;
*Χρειάζονται όλα τα παιδιά, σε όλες τις ηλικίες την ίδια οριοθέτηση;
*Πώς η οριοθέτηση αλλάζει ανά ηλικία αλλά και ανά παιδί;
*Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι η οριοθέτηση είναι η δημιουργία «ασφαλούς χώρου δράσης και ανάπτυξης» και όχι περιορισμός των αναγκών και της δημιουργικότητας των παιδιών μας;
*Πώς διακρίνουμε και αντιμετωπίζουμε τη χειριστικότητα των παιδιών και την προσπάθειά τους να μας βάλουν εκείνα τα όριά τους;
5ο μάθημα 7/2/20:
«Εκρήξεις οργής και θυμού! Τι κάνουμε;»
Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα ανάμεσα σε πολλά άλλα. Οι καταστροφικές ή/και αυτοκαταστροφικές τάσεις είναι κάποιοι από τους παράγοντες που τον φέρνουν τόσο συχνά στο προσκήνιο και στην αναζήτηση τρόπων να ελεγχθεί και περιοριστεί.
*Τι είναι αυτό που προκαλεί – γεννάει το συναίσθημα αυτό;
*Τι τον φέρνει στην επιφάνεια;
*Τι πρέπει να κάνουμε με ένα παιδί την ώρα της έκρηξης και τι όχι;
*Ποιες συμπεριφορές μπορούν να πυροδοτήσουν ακόμα μεγαλύτερες εκρήξεις και ποιες μπορούν να κάνουν τη συμπεριφορά να ξεθυμάνει;
6ο μάθημα 6/3/20:
«Εφηβεία! Το μεγάλο θέμα της δικαιοσύνης – γεφυρώνοντας το χάσμα»
Το αποκορύφωμα της διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας έρχεται την περίοδο της εφηβείας. Τα μέχρι πρότινος παιδιά μας ανακαλύπτουν ότι έχουν φωνή, δικαιώματα, επιθυμίες. Αρχίζουν να αυτονομούνται και να διεκδικούν ό,τι τους ανήκει ή θεωρούν ότι τους ανήκει.
*Πώς μπορεί να κρατηθεί η ισορροπία στις σχέσεις;
*Τι είναι αυτό που όντως οι έφηβοι δικαιούνται;
*Τι είναι αυτό που στην πραγματικότητα τους εξαγριώνει;
*Μπορούμε να μιλάμε για «οριοθέτηση» όταν αναφερόμαστε σε εφήβους και, αν ναι, πώς αυτή επιτυγχάνεται;
*Μπορεί ένας γονιός να έχει υγιή σχέση με το έφηβο παιδί του; Πώς μπορεί αυτό να επιτευχθεί;
Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος. Είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.